Students’ Perception towards the Use of Edmodo in Online-Based English Learning Class at Universitas Fajar

Tamrin, Andi Febriana (2019) Students’ Perception towards the Use of Edmodo in Online-Based English Learning Class at Universitas Fajar. A Journal of Culture, English Language, Teaching & Literature, 19 (2). pp. 302-315. ISSN 1414-3320 (Print) 2502-4914 (Online)

[thumbnail of Students Perception towards the Use of Edmodo in Online- Based English Learning Class at Universitas Fajar.pdf] Text
Students Perception towards the Use of Edmodo in Online- Based English Learning Class at Universitas Fajar.pdf

Download (416kB)
[thumbnail of Students’ Perception towards the Use of Edmodo in Online- Based English Learning Class at Universitas Fajar_Turnitin.pdf] Text
Students’ Perception towards the Use of Edmodo in Online- Based English Learning Class at Universitas Fajar_Turnitin.pdf

Download (3MB)

Abstract

Online-based learning or lecture is deemed as a new learning methodology among academics in this present era. This method involves a learning process in which lecturers and students could undergo lectures or courses without being present in the classroom. One of the online applications that supports this method is Edmodo. This study aims to obtain data about the perception of students regarding the use of Edmodo in English language classes at Universitas Fajar. The method used in this study is descriptive study. The result showed that although it has drawbacks, Edmodo is considered as one of the most effective tools in supporting the learning process.

Pembelajaran online atau perkuliahan secara daring dapat diasumsikan sebagai sebuah paradigma baru yang berada di kalangan akademisi. Metode ini berupa proses pembelajaran yang dalam proses belajar mengajar (PBM) dimana dosen dan mahasiswa dapat melakukan perkuliahan tanpa harus duduk di ruang yang untuk melakukan aktivitas kelas. Salah satu aplikasi yang mendukung kegiatan ini Edmodo. Penelitian ini bertujuan untuk mendapatkan data mengenai persepsi mahasiswa mengenai penggunaan Edmodo dalam proses belajar di kelas Bahasa Inggris di Universitas Fajar. Metode yang digunakan dalam penelitian ini adalah metode deskriptif presentase. Hasil penelitian menujukkan bahwa Edmodo dianggap sebagai salah satu media pendukung pembelajaran yang efektif bagi mahasiswa.

Item Type: Artikel
Uncontrolled Keywords: Edmodo, English class, perception
Subjects: 400 – Bahasa (Bahasa Indonesia dikelas 499) > 420 Bahasa Inggris dan Inggris kuno > 420 Bahasa Inggris dan Inggris kuno (Anglo-Saxon)
Divisions: Jurnal
Depositing User: Mardiana Astuti Amin
Date Deposited: 02 Aug 2024 07:21
Last Modified: 02 Aug 2024 07:23
URI: https://repository.unifa.ac.id/id/eprint/1049

Actions (login required)

View Item
View Item