An Analysis of Grammatical Errors of Selected Essay in English Writing Class of Fajar University on Facebook Group

Rosida, Ana and Bahar, Bahar and Rahayu, Rini (2024) An Analysis of Grammatical Errors of Selected Essay in English Writing Class of Fajar University on Facebook Group. Proceedings of the 1 st International Conference on Humanities Studies, 1. pp. 300-312. ISSN 3047-9428

[thumbnail of ana rosida intenational conference proceedings.pdf] Text
ana rosida intenational conference proceedings.pdf

Download (424kB)

Abstract

This study examines grammatical errors in student essays, with the aim of identifying and categorizing those errors. The four grammatical categories analysed in this study include omission, addition, mis-formation, and mis-ordering. A quantitative research method was employed to gather and analyse data from the English Writing Class of Fajar University (Unifa) group on Facebook. The analysis was conducted using the grammar theory proposed by Heidi Dulay (1982). The findings of this study indicate that the majority of grammatical errors in the selected essays were related to omission as 43% errors. Mis-formation accounted for 41% of errors, addition constituted 12% of errors, and mis-ordering represented 4% of errors. This study provides valuable insights into the prevalent grammatical errors in student essays, highlighting areas where further attention and improvement are needed both in Grammar and Writing class.

Penelitian ini meneliti kesalahan tata bahasa dalam esai mahasiswa, dengan tujuan untuk mengidentifikasi dan mengkategorikan kesalahan-kesalahan tersebut. Empat kategori tata bahasa yang dianalisis dalam penelitian ini meliputi penghilangan, penambahan, kesalahan pembentukan, dan kesalahan pengurutan. Metode penelitian kuantitatif digunakan untuk mengumpulkan dan menganalisis data dari grup kelas menulis Bahasa Inggris Universitas Fajar (Unifa) di Facebook. Analisis dilakukan dengan menggunakan teori tata bahasa yang diusulkan oleh Heidi Dulay (1982). Temuan dari penelitian ini menunjukkan bahwa mayoritas kesalahan tata bahasa dalam esai yang dipilih terkait dengan penghilangan sebanyak 43% kesalahan. Kesalahan pembentukan sebesar 41% kesalahan, penambahan merupakan 12% kesalahan, dan kesalahan pengurutan mewakili4% kesalahan. Penelitian ini memberikan wawasan yang berharga tentang kesalahan tata

Item Type: Artikel
Uncontrolled Keywords: Grammatical Error, Quantitative, Essay, Students
Subjects: 400 – Bahasa (Bahasa Indonesia dikelas 499) > 420 Bahasa Inggris dan Inggris kuno > 425 Tata bahasa bahasa Inggris
Divisions: Prosiding
Depositing User: Mardiana Astuti Amin
Date Deposited: 25 Jul 2024 06:21
Last Modified: 25 Jul 2024 06:21
URI: https://repository.unifa.ac.id/id/eprint/1017

Actions (login required)

View Item
View Item